خصوصیات بهترین وکیل دادگستری + معرفی وکیل خبره

ضرورت حضور حقوقدان یا وکیل
انواع طلاق چیست

موسسه حقوقی و داوری بین المللی رویای سبز

نام وکیل : دکتر افشین قاسمی
تلفن : ۲۸۱۱۱۰۳۶-۰۲۱
ایمیل : info@royayehsabz.com
نشانی : تهران، سعادت آباد،میدان کاج، سرو شرقی، پلاک ۱۳۷، ساختمان رویای سبز

خصوصیات بهترین وکیل دادگستری

برای بسیاری از دعوا‌های حقوقی و یا فعالیت‌هایی مانند خرید و فروش، اداره کردن کسب و کار و… می‌توان از تخصص یک وکیل خوب کمک گرفت. همان‌ طور که می‌دانید نقش یک وکیل در رأی دادگاه یا منفعت موکل در فعالیت‌های تجاری تا حدی زیادی تأثیر گذار است.

از آنجایی که انتخاب وکیل در عرصه‌های مختلفی مانند حقوقی، تجاری، تحصیلی و … اهمیت فراوانی دارد، تصمیم گرفتیم در این مطلب به مبحث وکالت بپردازیم و اطلاعات دقیقی در این باره به شما ارائه دهیم.

وکیل کیست؟

وکیل به کسی گفته می‌شود که از طرف شخص حقیقی یا حقوقی با عقد وکالت برای انجام کاری مامور می‌شود. وکالت یک عقد جایز است یعنی قراردادی که در چارچوب قانون قابل فسخ می‌باشد. توجه داشته باشید که عقد وکالت بین وکیل و موکل بسته شده و کاملاً در چارچوب قانون مدنی هر کشور مجاز است.

یزان اختیارات وکیل در قرارداد تعیین می‌شود که این اختیارات می‌توانند محدود یا نامحدود بوده و بسته به نظر موکل تغییر کنند. برای مثال شما وکیلی را برای خرید خانه مامور می‌کنید (وکالت مقید) که در این صورت میزان اختیار این وکیل تنها به خرید خانه (بر اساس بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید) محدود شده است. در مواردی هم ممکن است شخص به یک وکیل اختیارات کامل (وکالت مطلق) بدهد تا تمام امور حقوقی را به عهده بگیرد، این امور شامل تجارت، وصیت‌نامه، اموری حقوقی خانواده و … می‌باشد.

وکالت فقط برای اموری قابل اجرا است که حق آن به صورت طبیعی یا قانونی در انحصار شخص موکل نباشد، مثلاً حتی وکیل مطلق نمی‌تواند برای موکل خود همسری را به عقد دربیاورد زیرا امر ازدواج از نظر قانونی و طبیعی در انحصار شخص است.

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

در بخش قبلی به تعریف وکیل پرداختیم، حالا می‌خواهیم بدانیم وکیل پایه یک دادگستری کیست؟ وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که در دانشگاه مقطع کارشناسی حقوق یا مقاطع بالا‌تر را  تحصیل کرده است (اگر شخص به جای دانشگاه در حوزه علمیه باشد باید رشته ای هم تراز با آن را بخواند)، سپس آزمون کانون وکلای دادگستری را با موفقیت بگذراند تا بتواند به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

دوره کارآموزی وکالت ۱۸ ماه است که پس از آن آزمون اختبار به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. پس از موفقیت در هر دو بخش، مراسم تحلیف برگزار شده و با بیان سوگند، فرد عنوان وکیل پایه یک دادگستری را کسب می‌نماید.

دقت داشته باشید که آزمون کانون وکلای دادگستری بسیار مشکل است و رقابت شدیدی بین شرکت کنندگان وجود دارد. قطعاً یک وکیل خوب تمام آزمون‌ها و دوره کارآموزی را با معدل و تراز‌های قابل قبول طی می‌نماید. این مورد اولین قدم فعالیت حرفه‌ای یک وکیل است.

داور حقوق بین‌الملل کیست؟

معمولاً برای حل اختلافات حقوقی بین دو یا چند کشور به جای مراجعه به دادگاه‌های ملی و نهاد‌های قضایی از داور حقوق بین‌الملل کمک می‌گیرند. بسیاری از کشور‌هایی که با هم تعاملات تجاری دارند، به بی‌طرفی دادگاه‌های ملی خوش بین نبوده و ترجیح می‌دهند یک داور حقوق بین‌الملل اختلافات را برطرف کند. امکان استفاده از داوری بین‌الملل بعد از بوجود آمدن مشکل بررسی می‌شود یا اینکه در مفاد قرارداد‌های تجاری ذکر می‌گردد.

انواع وکالت

در بخش‌های قبلی تعریفی از مفهوم وکیل ارائه دادیم و گفتیم وکیل پایه یک دادگستری چه کسی است. حال می‌خواهیم انواع وکالت مجاز در ایران را نام ببریم به عبارتی هر وکیل در زمینه حقوقی باید جز یکی از انواع زیر باشد:

وکیل انتخابی

وقتی که شخصی را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده و با او قراردادی منعقد نمایید، در‌ واقع یک وکیل انتخابی دارید که از حقوق شما در مراجع قضایی دفاع خواهد کرد.

وکیل تسخیری

در قانون اساسی آمده است که اگر در جریان یک دادگاه کیفری متهم از اخذ وکیل خودداری کند یا توانایی مالی آن را نداشته باشد، مرجع قضایی از بین وکلای دادگستری یک وکیل به صورت رایگان برای او انتخاب می‌کند. چنین وکیلی را وکیل تسخیری می‌نامند. وکیل تسخیری در مراجع قضایی از حقوق متهم دفاع می‌کند.

وکیل معاضدتی

در دعاوی حقوقی هر شخص نیاز به یک وکیل خوب دارد. حال اگر توانایی مالی آن را نداشته باشید، اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری یک وکیل به صورت رایگان برای شما مشخص می‌کند. وکیلی که به این شکل وارد پرونده شود، وکیل معاضدتی نامیده می‌شود و از تمام حقوق شخص در دعاوی حقوقی دفاع خواهد کرد.

وکیل اتفاقی

اگر شخصی در دانشگاه به تحصیل رشته حقوق پرداخته است، ولی پس از پایان دوره برای کارآموزی و دریافت پروانه وکالت اقدام نکرده باشد؛ می‌تواند در مراجع قضایی در موارد خاص برای بستگان خود یک وکیل اتفاقی باشد. برای این کار شخص به کانون وکلای دادگستری مراجعه کرده و تنها برای مورد خاص حقوقی پروانه وکالت می‌گیرد، سپس می‌تواند در مراجع قضایی به دفاع از بستگان خود بپردازد.

بهترین وکیل دادگستری

بدیهی است که هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی برای حل دعاوی حقوقی خود نیاز به یک وکیل خوب دارد. حال موضوع بحث این است که چگونه می‌توانیم بهترین وکیل را انتخاب کنیم، برای این منظور بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر شخص حقیقی هستید و برای حل تنها یک یا چند دعوای حقوقی محدود نیاز به وکیل دارید، باید بین افراد معتمد تحقیق کنید و بسته به موضوع دعوای خود یک وکیل متخصص جستجو نمایید. برای مثال یک وکیل بر اساس تجربه خود در موضوع طلاق توانایی بیشتری دارد و وکیل دیگر متخصص امور کیفری است.
  • وکیل خوب یعنی شخصی امین که تمام حقوق موکل را در نظر گرفته و سعی خود را برای حاصل کردن منفعت او در چارچوب قانونی انجام دهد. همچنین وکیل باید روانشناس هم باشد و با بررسی شخصیت موکل و شخص مقابل او در دادگاه، تصمیمات صحیحی اتخاذ نماید. یک وکیل خوب پس از مطالعه پرونده به درستی به اطلاع شما می‌رساند که توانایی حل آن را دارد یا خیر.
  • یک وکیل بروز و آگاه به قوانین با تکیه بر تجربیات و مهارت خود می‌تواند برای شخص حقیقی یا حقوقی بهترین دفاع را در مراجع قضایی انجام دهد.

برای انتخاب یک وکیل خوب ابتدا به تحقیق بپردازید، سپس قبل از اینکه قرارداد را منعقد کنید یک یا دو جلسه مشاوره بگیرید و پس از اطمینان کامل از توانایی وکیل با او قرارداد ببندید. می‌توانید از موسسه‌های حقوقی در این زمینه کمک بگیرید، زیرا چنین موسساتی چندین وکیل کارآزموده در لیست خود دارند که هر کدام تخصص و تجربیات خاصی داشته و جریان‌های حقوقی را سریع‌تر و موثر‌تر پیش می‌برند.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی رویای سبز افتخار این را دارد تا با بهترین و اگاه ترین وکلای پایه یک دادگستری اماده خدمت رسانی به شما عزیزان در تمامی دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری و دعاوی خانوادگی باشد.از طرفی شما میتوانید به صورت تلفنی نیز با وکلای ما مشاوره بگیرید.

دعاوی حقوقی

برای مشاوره آماده هستیم

تلفن: 02128111036(سی خط)

09125693165 :ثبت شرکت و ثبت برند

09123477806 :خدمات حقوقی داوری، کیفری

پست الکترونیکی : info@royayehsabz.com

نشانی : تهران، سعادت آباد،میدان

کاج، سرو شرقی، پلاک ۱۳۷، ساختمان رویای سبز

خدمات حقوقی

مشاوره حقوقی تلفنی - دکتر افشین قاسمی
همین حالا برندتو ثبت کن
افشین قاسمی وکیل پایه یک دادگستری و داور بین المللی
کلام اخر

مجموعه ثبتی حقوقی رویای سبز افتخار این را دارد تا با بهترین و برترین وکلای پایه یک دادگستری در تمامی زمینه های:

وکیل کیفری

وکیل ارز دیجیتال

وکیل جرایم رایانه ای و سایبری

وکیل خانواده

وکیل ملکی

وکیل بین المللی

وکیل رفع ممنوع الخروجی

وکیل تخلفات اداری 

اماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]